Close

Nu sunteți încă membru? Înregistrați-vă și porniți la drum cu noi.

lock and key

Autentificare cont existent.

Account Login

Ați uitat parola?

CAILE FERATE – PERICOLE NESTIUTE

Problemele cailor ferate de pretutindeni sunt deseori trecute cu vederea sau tratate superficial:

-traversele tratate cu creozot, substanta extrem de periculoasa atat pt mediu cat si pt oameni intrucat este cancerigena(!) indiferent de concentratie.

Exista in prezent cai ferate peste tot in lume cu traverse din lemn tratat cu creozot, indeosebi in zonele rurale. Ultimele cercetari au evidentiat faptul ca acestea  in contact direct cu solul si/sau cu apa au un impact negativ asupra mediului.

Creozotul este un amestec complex de multi compuşi diferiţi, inclusiv hidrocarburi aromatici biciclici şi policiclici (HAP), care sunt foarte nocivi pentru mediu şi comportă riscuri grave pentru generaţiile viitoare.

-balastul aferent caii ferate – adeseori  contaminat cu creozot si/sau hidrocarburi, mai ales in zona rampelor de incarcare/descarcare, a depourilor, etc. Sunt dese situatiile de acest gen unde balastul/pietrisul utilizat la stabilizarea caii ferate este contaminat in urma transporturilor si incarcarilor/descarcarilor de hidrocarburi si nu numai.

-caminele si decantoarele aferente caii ferate-intrucat in trecut nu au reprezentat un element important erau construite din beton normal.Acest material nu este proiectat sa retina pe perioade lungi de timp hidrocarburile, astfel incat apar fisuri si infiltratii permitand contaminarea solului si a panzei freatice.

-sinele(liniile) de cale ferata- in contextul in care traversele sunt contaminate , invariabil sinele sunt la randul lor contaminate.

In zona depourilor , a rampelor de incarcare si descarcare de produse petroliere, carbuni, etc. se produc mereu scurgeri accidentale. Intr-o prima faza aceste scurgeri se stabilizeaza la baza liniei, dar in continuare se vor opri in sol si in panza freatica dupa ce vor trece de bariera de balast, sau odata ramase pe linia de cale ferata, la temperaturi inalte(utilizarea caii ferate, temperaturi crescute) vor emana gaze poluante.

Cumuland aspectele prezentate mai sus gasim de multe ori sub caile ferate adevarate “depozite” subterane de namol(“slamuri”) de hidrocarburi si alte substante, astfel incat in actiunea de ecologizare trebuie avuta in vedere si monitorizarea calitatii solului.

Aceste probleme tratate cu atentie si seriozitate pot fi un pas important pentru asigurarea unui viitor “curat” generatiilor viitoare.

Linkuri utile